Případová studie - projekt TRIA
Komfortní rozhraní spolupráce klientů mzdového outsourcingu a zpracovatele mezd nejen z oblasti retailu
Retail tvoří významnou část klientů společnosti E-Consulting Czech v oblasti zpracování mezd. V posledních letech vnímáme měnící se podmínky v systému práce našich klientů a zároveň i změnu požadavků na zpracovatele mzdové agendy v tomto segmentu. Proto jsme realizovali několik odborných workshopů pro identifikaci a popsání těchto změn. Následně navrhli nové procesy vzájemné spolupráce a specializovaný webový nástroj, jako komfortní rozhraní spolupráce retailové společnosti a zpracovatele mzdové agendy.
Účel workshopů:
- Účastníci byli manažeři, kontaktní osoby a zaměstnanci našich klientů z oblasti retail
- Řešili jsme pracovní náplň každé z výše uvedené skupiny, potřeby, možnosti a motivace
Charakteristika a potřeb z hlediska personalistiky
Kontaktní osoby komunikující se zpracovatelem mezd
- Typicky decentralizované HR (nástupy, výstupy, docházky a plánování směn řeší vedoucí prodejen po celé republice)
- Vedoucí prodejen jsou zároveň kontaktní osoby
- Prioritou kontaktních osob je prodej, zaměstnanci a vzhled prodejny, administrativní činnosti jsou až druhořadé a kontaktní osoby mají velmi omezený časový prostor se administrativě věnovat
- Fluktuace a sezónnost zvyšuje administrativu
Manažeři
- Nejsou trvale osobně přítomni na prodejnách, ale potřebují mít přehled o jejich činnosti
- Potřebují manažerský reporting
- Zajímá je produktivita prodejny, náklady na zaměstnance a fluktuace na jednotlivých prodejnách
Zaměstnanci
- Zaměstnanci vítají možnost si sami naplánovat směny, vedoucí má nad tím rychlou kontrolu
- Zaměstnanci potřebují vysvětlit, proč mají něco podepsat nebo doložit
- Tyto informace vyžadují předem a chtějí je mít dostupné i mimo prodejnu
- Zaměstnanci chtějí získávat včas upozornění na potřebu doložení dalšího potvrzení apod.
- Ani zaměstnanci nemají zájem se administrativě věnovat, ale pokud je to nutné, tak potřebují vědět, co mají vyplnit, proč to mají vyplnit a co kam mají napsat (názorně a jednoduše)
Projekt TRIA
TRIA je pracovní název webové aplikace, která tvoří komunikační rozhraní mezi retailovou společností a poskytovatelem zpracování mzdové agendy
Základní funkce TRIA
- Otevřený systém, napojitelný na širokou škálu mzdových systémů (API rozhraní)
- Jednoduché zadání nástupů, výstupů a změn u zaměstnanců
- Přizpůsobení pro konkrétní zadávané údaje
- Aplikace pro HR laiky – základní legislativní navigace
- Údaje se zadávají pouze jednou a jsou využity v celém systému (včetně změn)
- Tria je rychlý nástroj k přípravě smluv a dalších dokumentů, které je možné vytisknout přímo na prodejně
- Editovatelné vzory dokumentů
- Zpřístupňuje vybrané informace manažerům, kontaktním osobám a zaměstnancům (rozhraní podle typu pozic)
- Manažerský reporting – přehled o produktivitě prodejny
- Databáze všech zaměstnanců a to i v rámci holdingu a elektronické složky zaměstnanců
- Plánování směn a hlídání odpracované doby, dopočítávání hodin do fondu, hlídání dovolené a hodin na DPP
- Hlídání pracovní doby a doby odpočinku
- Využitelné nejen v retailu, ale i u společností, které mají decentralizované HR (pobočky po celé republice)
- Vývoj s důrazem na bezpečnost a ochranu osobních údajů